×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیگیر تخصیص حق آبه کشاورزی و جلوگیری از انتقال غیر علمی آب کارون هستیم

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در این بازدید گفت: با توجه به مباحث مطرح شده پیرامون کاهش تخصیص حقابه خوزستان در سند جامع آب کشور و انتقال غیر علمی آب از سرشاخه های کارون ضروری دانستیم که شرایط کمی و کیفی رودخانه کارون را با توجه به روند خشکسالی های اخیر که وضعیت نگران کننده ای را برای رودخانه کارون و کشاورزی استان رقم زده بود به مرکز گزارش دهیم.

وی افزود: متاسفانه وزارت نیرو در خصوص پروژه تونل انتقال آب بهشت آباد در استان چهارمحال بختیاری و همچنین بحث تخصیص حق آبه کشاورزی استان خوزستان قصور مشخصی دارد.

سید کریم حسینی بیان کرد: ما در موازات پیگیری این کارها و جلوگیری از بحث تایید مجوز زیست محیطی تونل بهشت آباد و همچنین تخصیص حق آبه کشاورزی، برای تدوین سند جامع آب در وزارت نیرو، رایزنی های لازم را در مرکز انجام داده ایم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: از کمیسیون کشاورزی و منابع آب و محیط زیست خواستیم که به شکل میدانی در استان خوزستان حضور داشته باشند و از نزدیک وضعیت کارون و همچنین کمبود آب، دبی کم و کیفیت پایین در رودخانه کارون را مشاهده کنند.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: در ادامه حضور این هیات در خوزستان فردا یک نشست کارشناسی با حضور استاندار، نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی مرتبط با این این موضوع تشکیل می شود تا دلایل و مستندات لازم به جهت حفظ منافع استان در این خصوص ارائه و مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.